CreativeHeartDigitalMind_HeroImage.jpg

ZUPA og Agency Spring forenes under ZUPA-navnet

Halvandet år efter fusion forenes ZUPA og Agency Spring nu under ZUPA-navnet og mantraet: Creative Heart. Digital Mind.

For godt og vel halvandet år siden blev ZUPA en del af Spring Group, der udover Agency Spring også rummer Spring Production, inhouse-bureauet BrandBox og martech-bureauet Working Minds. Samlet set tæller Spring Group omtrent 300 mand og har siden starten i 2014 gennemgået en markant vækst.

Ambitionen bag fusionen i marts 2018 var - og er - at kombinere Agency Springs kreative og strategiske kompetencer med ZUPAs kreative og digitale erfaring for dermed at skabe en ny, stærkere og tydeligere position i markedet.

Som et naturligt næste skridt i bureaugruppens strategi forenes Agency Spring og ZUPA nu i én organisation med en samlet ledelse på tværs af Aarhus og København og under ét brand.

I praksis betyder det, at Agency Spring-brandet afvikles. ZUPA-navnets genkendelighed, høje kendskab og stærke profil i markedet gjorde udslaget.

Det sidste halvandet år har modnet konstellationen og samspillet mellem de to bureauer til nu at tage skridtet fuldt ud og etablere ét brand og én organisation omkring én tilgang til bureauets løsninger. Ved at kunne fokusere på at drive en organisation og at udbygge et i forvejen stærkt bureaubrand sættes der for alvor fokus på den oprindelige ambition bag fusionen.
Mogens Kristensen, som tidligere var administrerende direktør for Agency Spring Aarhus og nu bliver CEO for ZUPA.

På tværs af Aarhus og København vil i alt 65 medarbejdere bidrage til at realisere den ambition for bureauets kundegruppe.

Ét navn, én fælles leveregel
Bureauets tilgang til at skabe værdi for brands og mennesker ved at forene kreativitet og digitale kompetencer udtrykkes i et nyt mantra: Creative Heart. Digital Mind.

Creative Heart. Digital Mind. viser vej, skaber fokus og stiller krav i en tid, hvor mulighederne for at skabe kreativ og effektiv markedsføring er større end nogensinde før. Og hvor mulighederne for kort og langsigtet vækst er enorme
Petter Pablo Sommerfelt-Venegas, som hidtil har været administrerende direktør i ZUPA København og nu bliver Chief Commercial Officer i den nye organisation.

Den digitale udvikling har givet kreativitet en større spilleplade og et større potentiale end nogensinde.

Med en stærk kreativ base og tilsvarende digital know-how som udgangspunkt betyder det, at ZUPA fremover vil dyrke et stærkt fokus på at finde ind til kernen af brands og forløse dem kreativt, kombineret med en stærk viden om hvor og hvornår indflydelsen på kunderejsen maksimeres.

Den nye daglige ledergruppe på tværs af Aarhus og København består af:

CEO. Mogens Kristensen.
Chief Operating Officer. Hanne Lindstrøm.
Chief Commercial Officer. Petter Pablo Sommerfelt-Venegas.
Chief Creative Officer. Jesper Hansen.
Creative & Partner. Mads Mikkelsen.
Chief Digital Officer. Morten Eskildsen.
Chief Traffic Officer. Helle Juul.